سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی پمپ آب جتی و مزایای آن

پمپ جتی چیست؟

پمپ جتی یکی از پمپ‌های پرکاربرد از نوع سانتریفیوژ است. پمپ جتی، به صورت خود کشش بوده و می‌تواند بدون لوله بندی، آب را از اعماق زمین به بالا بکشد. یکی از قابلیت‌های اصلی پمپ جتی این است که می‌تواند در حالت کمبود آب با ورود هوا به فعالیت خود بدون آسیب رسانی به منبع به فعالیت خود ادامه دهد. این مزیت باعث شده است تا پمپ جتی یکی از پرکاربردترین نمونه در صنعت پمپ آب خانگی باشد.

 

در واقع این نوع پمپ در بخش مکش خود، با ایجاد یک بخش خلأ باعث از بین بردن هوا در این خط می‌شود و در نهایت باعث انتقال آب بدون هوا می‌شود. در واقع این دستگاه که به آن بعضی‌ها پمپ خودمکش هم می‌گویند، در یک قالب بزرگتر قرار گرفته که این قالب باعث از بین بردن هوا پس از ورود می‌شود. در نتیجه هیچ گونه هوایی در آب وجود نداشته و پمپ می‌تواند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد. برای همین است که همیشه تأکید می‌کنند تا پمپ جتی را حتماً در آب باید قرار دهید تا هوایی وارد آن نشود.

 

کاربرد پمپ جتی

کاربردهای پمپ آب جتی را می توان برای محدوده وسیعی از کاربری های صنعتی، خانگی، تقویت فشار آب، سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه مطبوع، سیستم های شستشوی صنعتی، آبرسانی به انواع ساختمان های مسکونی، ویلا و آپارتمان، انواع کاربری های کشاورزی مثل آبیاری قطره ای، بارانی، آبیاری اتوماتیک باغ و باغچه و گلخانه، کمپ ها و اردوگاه های تفریحی، مزارع پرورش ماهی، میگو، بوقلمون و انواع ماکیان، انواع آب نماهای خانگی، رستوران ها، سفره خانه ها، انواع فواره ها، تغذیه انواع بویلر، انواع دستگاه های آب شیرین کن (RO) کشاورزی و صنعتی، استخرهای خانگی، جکوزی، انواع کارواش، پر و تخلیه کردن استخر و دیگر کاربری ها، استفاده نمود.

 

پمپ آب جتی، با توجه به دارا بودن اجکتور داخلی در هد یا کلگی پمپ خود، امکان انتقال آب همراه با میزان محدودی حباب هوا یا گاز را دارد. در صورت وجود هوا در قسمت مکش پمپ آب جتی، حداکثر 5 دقیقه زمان لازم است تا پمپ آب جتی بدون هواگیری، عمل تخلیه هوا از قسمت مکش خود را به انجام برساند. این نوع پمپ امکان مکش آب از عمق حداکثر 8 متر را در صورت وجود سوپاپ یا شیر یکطرفه در انتهای لوله مکش خود دارا می باشد.

 

مزایای پمپ جتی

 

  • ایجاد فشار بالا و راندمان بسیار مناسب
  • تنوع پمپاژ انواع سیال
  • خودمکش بودن
  • راندمان بالا
  • قیمت مناسب پمپ و قطعات آن
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • حجم کم و وزن سبک و قابل حمل بودن
  • NPSH پایین