سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پمپ آب – کدام پمپ آب برای آپارتمان مناسب است؟

پمپ آب از جمله تجهیزات آبرسانی است که در زمینه‎ های مختلف پمپ آب خانگی، صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها به شیوه‌های گوناگون طبقه ‌بندی می‌شوند. برخی از آنها براساس حجم آب خروجی و ورودی نامگذاری خواهند شد و برخی دیگر براساس نوع عملکرد. به طور کلی می‎توان گفت انواع پمپ‌ها به دو دسته دینامیکی و جابه‌جایی مثبت تقسیم می‎شوند. انواع پمپ آب دینامیکی آن کاربرد بیشتری در مصارف خانگی دارند.

 

 

منبع تغذیه پمپ می‎تواند نیروی الکتریکی و یا سوخت‎هایی نظیر بنزین باشد. از انواع بنزینی آن برای مصارف کشاورزی استفاده خواهد شد، چرا که دسترسی به نیروی برق در هر شرایطی مهیا نیست.

پمپ آب مناسب برای آپارتمان چیست؟

جهت خرید انواع پمپ آب مناسب برای آپارتمان باید به نکاتی مانند عملکرد پمپ، قدرت آن، متراژ منزل، میزان آب مصرفی، تعداد طبقات و واحدها توجه کرد. بر این اساس می‌توانید از یکی از پمپ‎های زیر را تهیه نمایید:

  • سانترفیوژ
  • محیطی
  • بشقابی

پمپ‌های سانترفیوژی یا همان گریز از مرکز کاربردهای مختلفی دارند. برخی از آنها توان بالایی داشته و برای مصارف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع کوچکتر آن برای ساختمان‎ های مسکونی طراحی شده است.

پمپ‌های بشقابی از انواع کم صدا به ‌شمار می‌روند. میزان دبی و هد در آنها در حد متعادل قرار دارد. منظور از هد همان میزان ارتفاع آبرسانی و منظور از دبی حجم جا‎به‎جا شده در یک مدت زمان مشخص است.

پمپ‌های جتی و بشقابی عملکرد و ساختار یکسانی دارند، این نوع از پمپ‌ها توانایی پمپاژ آب تا ارتفاع‌های بالا را دارند. پمپ‎های محیطی این قابلیت را دارند تا حجم کمی از مایعات را تا ارتفاع بالا پمپاژ کنند.

کدام یک از انواع پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه مناسب است؟

برای خرید پمپ آبرسانی مناسب لازم است با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت داشته باشید. به طور کلی برای ساختمان‌های یک تا دو طبقه از پمپ‌های محیطی استفاده می‌کنند، البته این موضوع به متراژ واحدها، تعداد سرویس‎های بهداشتی و شیرهای آب بستگی خواهد داشت. پمپ‌های محیطی می‎توانند گزینه‌ایی مناسب برای ساختمان‌هایی با متراژ کم باشد. از پمپ‎های بشقابی یک تا یک و نیم اسب نیز برای طبقه سوم و چهارم استفاده خواهد شد.


چنانچه بخواهید آب تا ارتفاع بیشتری بالا رود و اصطلاحا به دبی بیشتری نیاز داشته باشید، می‎توانید از پمپ‌های دو اسب و دو پروانه استفاده نمایید. متراژ واحدها در انتخاب پمپ مهم است.
همچنین خوب است بدانید برای طبقات اول تا سوم از ست کنترل استفاده می‌شود. آنها فضای کمی را به خود اختصاص داده و از این نظر نسبت به منبع انبساط مزیت دارند. برای طبقات چهارم به بالا معمولا از منبع انبساط استفاده خواهد شد.

پمپ آب خانگی نیم اسب بشقابی

پمپ بشقابی از جمله تجهیزات آبرسانی است که در منازل مسکونی کاربرد بسیار زیادی دارد. استفاده از آنها با هدف افزایش فشار آب انجام می‌شود. عملکرد آنها شبیه پمپ‎های جتی است. از پمپ‌های بشقابی برای پمپاژ آب، روغن و اسید استفاده خواهد شد. به طور کلی این پمپ‌ها برای سیالاتی به کار می‌رود که گرانروی کمی دارند.

پمپ آب خانگی نیم اسب به عنوان یکی از ضعیف‎ترین انواع پمپ‌های خانگی به‌شمار می‌رود. این نوع از پمپ‌های آب معمولا مناسب متراژهای پایین (40 تا 110 متر) هستند. حداکثر آبدهی آنها 38 لیتر بر دقیقه بوده و حداکثر ارتفاع آبرسانی آنها به 35 متر می‌رسد.

پمپ آب دو اینچ

برخی از موتور پمپ‌ها با توجه به اندازه سایز خروجی لوله پمپ نامگذاری می‌شوند. وقتی صحبت از پمپ آب دو اینچی می‎شود، اشاره به حجم ورودی و خروجی آب دارد. از جمله این پمپ‌ها می توان به سه اینچی و بالاتر از آن نیز اشاره کرد. تفاوت چندانی بین موتور پمپ دو و سه اینچی وجود ندارد. پمپ سه اینچی در مدت زمان کمتری، حجم بیشتری از آب را پمپاژ خواهد کرد.

این نوع از پمپ‌ها اصولا برای انتقال آبهای سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع سوخت آنها غالبا بنزین بوده و به همین دلیل به راحتی برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ به‌گونه‌ایی طراحی شده است که به راحتی می‌توان آب را از رودخانه به زمین کشاورزی منتقل کرد.

کدام یک از انواع پمپ آب بی صدا است؟

صدای پمپ مشکلی است که ممکن است افراد ساکن در یک مجتمع مسکونی و یا آپارتمان را نگران کند. به همین دلیل افراد به دنبال خرید انواع بی‌صدای آن هستند. باید بدانید که نمی‌توان ادعا کرد که پمپ آب صدایی ندارد، اما برخی از آنها از صدای کمتری برخوردار هستند. در بین پمپ‌های خانگی، پمپ‌های بشقابی کمترین میزان صدا را دارند، پس از آن مدل‌های جتی و خورشیدی ( محیطی) قرار می‌گیرند. جنس پروانه به کار رفته در آنها نیز در تولید صدا نقش دارند.

پمپ آب ایرانی نیک نام پارس

پمپ آب ایرانی نیک نام پارس از جمله تجهیزات با کیفیت آبرسانی است که توانسته به نیاز مخاطبان خود در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد. در طراحی آنها از سیستم هیدرولیک استفاده شده است و به همین دلیل از جمله پمپ‌های کم صدا به‌شمار می‌روند. از آنها می‎توانید در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی نیز استفاده نمایید. از ویژگی‌های بارز آن میتوان به بازدهی مناسب، مصرف بهینه انرژی، طول عمر بالا و ابعاد متنوع اشاره کرد. قیمت پمپ آب نیک نام پارس با توجه به نوع کاربرد آن می‌تواند متفاوت باشد.

پمپ نیک نام پارس نیم اسب برای ظرفیت‌های پایین طراحی شده است. آنها حجم کمتری از آب را انتقال داده و در عین حال، قیمت کمتری نیز نسبت به سایر مدل‌های دیگر دارد. پمپ‌های نیک نام پارس یک اسب بخار را می‌توانید در مدل‌های جتی، بشقابی و دو پروانه‌ایی تهیه نمایید. نوع بشقابی آن می‌توان به راحتی نیازهای یک ساختمان سه طبقه را پاسخگو باشد.

قیمت انواع پمپ آب خانگی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت انواع پمپ آب در مرحله اول به توان، سیستم و نوع کاربرد آن بستگی دارد. برندهای مختلفی در این زمینه وجود دارد، اما بهتر است به سراغ آن دسته از برند هایی بروید که در این زمینه توانایی خود را نشان داده‌اند که از جمله آنها می‎توان به محصولات نیک نام پارس اشاره کرد. فروشگاه های زیادی به طور حضوری و آنلاین اقدام به فروش پمپ آب می نمایند. شما می توانید به صورت آنلاین از بخش فروش پمپ آپ محصول مورد نظر خودتون رو تهیه کنید.
به یاد داشته باشید پمپ باید متناسب با نیاز ساختمان خریداری شود. پمپ‌های قوی برای ساختمان‎های کوچک، تنها هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد. از سویی دیگر پمپ‌های ضعیف قادر به برطرف کردن نیازهای ساختمان نخواهند بود. این امر آنها را خیلی زود فرسوده خواهد کرد. در مطالب بعدی راجع به پمپ کفکش صحبت خواهیم کرد.