سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرکاربردترین پمپ آب

پمپ آب خانگی یا تقویت فشار، فشار آب خانه تان را افزایش می دهد و این قابلیت را دارد که صرفنظر از تعداد شیرآب و دوش ها و کلیه ی اتصلات آبی، فشار آب قوی مداومی را در اختیارتان بگذارد.پس اگر فشار آب خانه تان کم است و هیچ مشکلی در اتصالات، لوله کشی و… وجود ندارد، می توانید مشکل خود را با نصب پمپ آب خانگی حل کنید.  شما به عنوان خریدار تنها باید با توجه به میزان نیاز و مصرف آبتان اندازه پمپ آب مورد نظر خود را انتخاب نمایید که در این زمینه نیز کارشناسان شرکت نیک نام پارس آراد راهنمایی هایی لازم را انجام می دهند و به شما در انتخاب پمپ آب خانگی مناسب کمک می کنند.

در این میان یکی از پرکاربردترین انواع پمپ آب خانگی، پمپ آب جتی است که به توضیح آن می پردازیم:

پمپ جتی، به صورت خود کشش بوده و می‌تواند بدون لوله بندی، آب را از اعماق زمین به بالا بکشد. یکی از قابلیت‌های پمپ آب جتی این است که می‌تواند در حالت کمبود آب با ورود هوا بدون آسیب رسانی به منبع به فعالیت خود ادامه دهد.

در واقع این نوع پمپ در بخش مکش خود، با ایجاد یک بخش خلأ باعث از بین بردن هوا در این خط می‌شود و در نهایت باعث انتقال آب بدون هوا می‌شود. در واقع پمپ آب جتی که به آن بعضی‌ها پمپ خودمکش هم می‌گویند، در یک قالب بزرگتر قرار گرفته که این قالب باعث از بین بردن هوا پس از ورود می‌شود. در نتیجه هیچ گونه هوایی در آب وجود نداشته و پمپ آبرسانی خانگی می‌تواند به راحتی کار کند.

 

مزایای پمپ جتی چیست؟

  • پمپ آب جتی به راحتی یافت شده و قابل دسترس است.
  • به علت  جنس‌ خاص در ساختار آن، فرسودگی و زنگ زدگی کمتری دارد.
  • قطعات آن در همه جا یافت می‌شود که این باعث راحت و سریع تعمیر شدن پمپ می‌شود.
  • در مدل‌های مختلفی پیدا می‌شود.
  • هزینه نگهداری پمپ آب خانگی جتی نسبت به بقیه پایین است.
  • اندازه آن کوچک است و نیازی به فضای زیادی برای قرار دادن آن نیست.

ساختار پمپ جتی

ساختار این دستگاه باعث شده تا این محصول تبدیل به یکی از پر مصرف ترین انواع پمپ آب خانگی باشد. ساختار پمپ جتی به این صورت می باشد که با ایجاد خلاء در قسمت ساکشن، هوا را از بین می برد و در انتها هوا را دفع کرده و سیال را پمپاژ می نماید. پمپ جتی جهت پمپاژ یا در واقع ساکشن و مکش سیال آب از اعماق استفاده می گردد. پمپ آب خودمکش که در بازار با نام پمپ های جتی معروف هستند، برای انتقال آب تمیز یا قابل شرب و یا مایعاتی که خورنده نباشند (خواص فیزیکی و شیمیایی مشابه آب داشته باشند)، در مدل پمپ جتی چدنی و همچنین انتقال سیالات با خاصیت قلیایی و اسیدی در مدل پمپ جتی پروانه استیل 304 و 316، کاربرد دارند.